Muzeum Miasta Mysłowice jest czynne od wtorku do niedzieli w godzinach: 10.00 – 16.00. W okresie od czerwca do września w soboty i niedziele czynne będzie w godzinach: 10.00 – 18.00
Ostatni zwiedzający zapraszani są najpóźniej na godzinę przed zamknięciem muzeum.
Grupa zorganizowana może liczyć: nie mniej niż 10 i nie więcej niż 30 osób. W szczególnych przypadkach liczebność grup – za zgodą Dyrekcji – może być odmienna.
Grupy zorganizowane zwiedzają ekspozycję wraz z przewodnikiem. Usługa ta jest bezpłatna.
Zwiedzający są zobowiązani stosować się do poleceń obsługi muzeum.
Fotografowanie na terenie muzeum jest dopuszczalne wyłącznie do celów prywatnych. Fotografowanie i wykorzystanie fotografii dla innych celów (np. komercyjnych lub naukowych) wymaga pisemnej zgody Dyrektora muzeum.
Dotykanie eksponatów jest zabronione.
Spożywanie posiłków i napojów na terenie muzeum jest zabronione.
Wprowadzanie i wnoszenie do muzeum zwierząt jest zabronione. Zakaz ten nie dotyczy psów-przewodników.
Zabrania się wstępu do muzeum osobom nietrzeźwym oraz znajdującym się w stanie odurzenia.
Osoby naruszające porządek lub dobre obyczaje, zachowujące się w sposób zagrażający bezpieczeństwu osób lub zbiorów – będą proszone o opuszczenie muzeum lub dyscyplinowane przy użyciu innych dostępnych środków prawnych.
Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za szkody i roszczenia osób trzecich wynikłe z nieprzestrzegania niniejszego regulaminu.
Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione na terenie muzeum.
Skargi i wnioski przyjmowane są przez Dyrektora muzeum w poniedziałki, w godz. 13.00-15.00, telefonicznie lub e-mailem. (a.plackowski@muzeummyslowic.pl)